Charles Explorer logo
🇨🇿

Speciální pedagogika znevýhodněného člověka s PCH I.

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPBS1S120A

Sylabus

Vymezení základních pojmů z oblasti poruch chování.Řešení ústavní a ochranné výchovy v České republice.Zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy.Současná legislativa k ústavní a ochranné výchově a preventivně výchovné péči ve školských zařízeních.Náhradní rodinná péče.Vymezení základních pojmů v oblasti adiktologie.Klasifikace návykových látek dle MKN-10.Minimalizace zdravotních a sociálních rizik osob závislých na návykových látkách.Rezidenční péče o osoby závislé na návykových látkách, následná péče.Význam svépomocných organizací.Substituční programy.Bio- psycho- socio spirituální model závislostního chování.

TÉMATA SEMINÁŘŮ JSOU ZAMĚŘENA NA ÚSTAVNÍ A OCHRANNOU VÝCHOVU, PŘEHLED ZAŘÍZENÍ PRO JEJÍ VÝKON NA ZÁKLADĚ SOUČASNÉ LEGISLATIVY a NA ZÁKLADY ADIKTOLOGIE S DŮRAZEM NA NÁVYKOVÉ LÁTKY A SYSTÉM PÉČE O ZÁVISLÉ.

STUDENTI v semináři VOLÍ Z NABÍDKY TÉMAT, VYBRANÉ TÉMA ZPRACUJÍ NA ZÁKLADĚ LITERATURY A LEGISLATIVY A PREZENTUJÍ. SOUČÁSTÍ SEMINÁŘE JE PŘEDNÁŠKA A SEZNÁMENÍ S ETOPEDICKÝM ZAŘÍZENÍM VÝCHOVNÝ ÚSTAV A STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE ČAKOVICKÁ, PRAHA 9(pokud umožní rozvrh)

Anotace

Vymezení základních pojmů vztahujících se k ústavní a ochranné výchově. Klasifikace poruch chování z hlediska speciálně pedagogického.

Multifaktoriální pojetí poruch chování. Současný stav ústavní a ochranné výchovy v ČR.

Zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy v ČR (diagnostické ústavy, dětské domovy se školou, výchovné ústavy, dětské domovy, zařízení pro děti cizince,střediska výchovné péče). Výchovně-terapeutické přístupy k osobám závislým na náykových látkách.

Bio-psycho-socio-spirituální model závislostního chování. Systém ambulantní a rezidenční péče o osoby závislé na návykových látkách.

Harm Reduction. Svépomocné organizace působící v ČR.

Současná drogová scéna v ČR.