Paradigma – modely zdravotního postižení a možnosti aplikace na mentální postižení; Úmluva o právech osob se zdravotním postižením OSN 2006 a významné oblasti Úmluvy z hlediska mentálního postižení; Downův syndrom; Podpora osob s mentálním postižením v rámci sociální služeb – východiska a poslání sociálních služeb, druhy sociálních služeb, deinstitucionalizace; Komunikace a komunikační specifika ; Mezinárodní osobnosti, trendy, milníky v psychopedii; Podpůrná opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu; Přechod ze školy do světa práce a podpora při získávání a udržení zaměstnání.
Vzhledem k nařízení Vlády ČR bude výuka probíhat distanční formou.
The course extends the knowledge gained in the course Special education of individuals with intellectual disability I. After successful completion the student is able to explain the changing paradigm of intellectual disability, is oriented in human-legal documents, can explain the theoretical basis of human support with intellectual disability and can apply them in practice.