Charles Explorer logo
🇨🇿

Speciální pedagogika znevýhodněného člověka s narušenou komunikační schopností

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPBS3S111A

Sylabus

Obsahové vymezení:

1.      Logopedie – historický vývoj, vztah k jiným vědním disciplínám.

2.      Organizace poskytování logopedické intervence, rezorty, v nichž je zajišťována poskytována logopedická intervence v ČR.

3.      Logoped, jeho vzdělání a činnost v oblasti prevence, diagnostiky a terapie.

4.      Komunikace - verbální a neverbální, jazyk, řeč.

5.      Ontogeneze řeči, faktory ovlivňující vývoj řeči. Psychomotorický a řečový vývoj u dětí.

6.      Mluvní orgány, základní pojmy z fonetiky.

7.      Vymezení narušené komunikační schopnosti, jednotlivá dělení a názory na klasifikaci.

8.      Charakteristika jednotlivých kategorií narušené komunikační schopnosti.

9.      Současný pohled na narušený vývoj řeči, dělení vývojových narušení komunikační schopnosti.

10.    Získaná narušení komunikační schopnosti v průběhu života.

Anotace

Cílem předmětu je seznámit studenty s vývojem i současnými názory na obor logopedie a systém logopedické intervence. Studenti získají poznatky o profesi logopeda a předmětu zájmu logopedie narušené komunikační schopnosti. Budou seznámeni s vývojem dětské řeči ve spojitosti s psychomotorickým vývojem tak, aby získali přehled o možných narušeních vývoje komunikačních schopností a dovedností dětí. Kurz přiblíží jednotlivé kategorie narušené komunikační schopnosti vyskytující se ve všech obdobích života člověka - v dětském věku, v období adolescence, v dospělosti i ve stáří.