Obsahové vymezení:
Východiska, principy a podmínky inkluzivního vzdělávání
Hodnocení inkluzivity školy, cíle, formy, oblasti hodnocení a využitelné nástroje
Školní třída jako heterogenní sociální skupina, diversita žáků a její využití pro proces sociálního učení
Sociální klima třídy a možnosti jeho diagnostiky, postoje, předsudky a stereotypy ve vyučovacím procesu, demokratická kultura a její podpora ve třídě.
Problematika přechodů mezi vzdělávacími stupni a vzdělávacími institucemi.
Předmět se věnuje klíčovým tématům inkluzivní teorie i praxe. Výuka předmětu zahrnuje témata související s principy, metodami a postupy práce s žáky a s celými třídami /žákovskými skupinami ve společném vzdělávání.
Studenti si osvojí související aktuální legislativní předpisy v tuzemsku, získají orientaci v zahraničních trendech a podmínkách inkluzivního vzdělávání. Budou seznámeni s katalogy podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a s možnostmi jejich aplikací v praxi.