Charles Explorer logo
🇬🇧

Therapy in Special Education - Bibliotherapy

Class at Faculty of Education |
OPBS3S135B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsahové vymezení:

Vymezení expresivních terapií

Vymezení základních pojmů: biblioterapie, paremiologická terapie, hagioterapie, pohádkoterapie, poetoterapie, didaktoterapie, kognitivní/afektivní biblioterapie, klinická/vývojová biblioterapie.

Formy biblioterapie.

Oblasti využití biblioterapie.

Diagnostika v biblioterapii.

Struktura biblioterapeutického programu a setkání, principy tvorby cílů biblioterapeutického programu, organizační náležitosti.

Funkce literárního textu využívané v biblioterapii.

Vývoj čtenářského zájmu.

Proces práce s příběhem.

Metoda životního příběhu.

Biografická metoda.

Vývojová biblioterapie.

Specifika aplikace biblioterapie u vybraných skupin osob vyžadujících terapeutickou podporu: děti se specifickými poruchami učení; zdravotně znevýhodnění dospělí a děti; senioři; osoby s psychiatrickým onemocněním; osoby s látkovou závislostí aj.

Annotation

The aim of the course is to familiarize students with expressive therapies in a special pedagogical concept, more in detail with bibliotherapy, so that students are able to understand the principles of creating bibliotherapy goals, the structure of the bibliotherapy process and sessions/lessons. Attention will also be paid to the specifics of bibliotherapy application for selected groups of people requiring therapeutic support.

Emphasis will be placed on connecting theoretical knowledge and students' own experiences gained through practical demonstrations of bibliotherapy methods and techniques.