1) 1. – 6. týden výuky s interním učitelem
Vyjadřovací prostředky hudby
Metodický postup při nácviku jedno- i vícehlasých skladeb imitační i intonační metodou, včetně přípravných cvičení k dvojhlasu.
Základní intonační metody. Nejvýznamnější domácí a zahraniční postupy systematického intonačního výcviku.
Hlediska výběru skladeb. Dramaturgie veřejného vystoupení sboru. 2) 7. – 12. týden výuky s externími učiteli
Hlasová výchova u nejmladších dětí. Hlasová výchova dětí mladšího i staršího školního věku. Rozvoj hlasu u nezpěváků (dětí). Počátky vícehlasu u dětí - přípravná cvičení. Výuka intonace v dětském sboru. Metodika nácviku skladeb v přípravném i koncertním dětském sboru. Průběh a organizace zkoušky v přípravném a koncertním dětském sboru. Dramaturgie vystoupení v dětském sboru. Průběh školního roku pohledem sbormistra. Organizační struktura v dětském sboru, organizační povinnosti sbormistra a jeho spolupracovníků. Kompetence sbormistra dětského sboru (znalosti, dovednosti, schopnosti) Zdroje inspirace pro sbormistra dětského sboru. Zakládání dětského sboru.
Předmět Didaktika nácviku sborových skladeb I je zaměřen na systemizaci a rozšíření teoretických vědomostí a praktických dovedností potřebných k vedení p ěveckého sboru. Vzhledem k obsahu jiných předmětů programu Sbormistrovství je největší pozornost věnována práci s dětským pěveckým sborem.
Výuka má převážně charakter výměny zkušeností nejen vyučujícího, ale i studentů z vlastní sbormistrovské praxe.