Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktika nácviku sborových skladeb I

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPBS4H041A

Sylabus

1) 1. – 6. týden výuky s interním učitelem

Vyjadřovací prostředky hudby

Metodický postup při nácviku jedno- i vícehlasých skladeb imitační i intonační metodou, včetně přípravných cvičení k dvojhlasu.  

Základní intonační metody. Nejvýznamnější domácí a zahraniční postupy systematického intonačního výcviku.  

Hlediska výběru skladeb. Dramaturgie veřejného vystoupení sboru.   2) 7. – 12. týden výuky s externími učiteli

Hlasová výchova u nejmladších dětí. Hlasová výchova dětí mladšího i staršího školního věku. Rozvoj hlasu u nezpěváků (dětí). Počátky vícehlasu u dětí - přípravná cvičení. Výuka intonace v dětském sboru. Metodika nácviku skladeb v přípravném i koncertním dětském sboru. Průběh a organizace zkoušky v přípravném a koncertním dětském sboru. Dramaturgie vystoupení v dětském sboru. Průběh školního roku pohledem sbormistra. Organizační struktura v dětském sboru, organizační povinnosti sbormistra a jeho spolupracovníků. Kompetence sbormistra dětského sboru (znalosti, dovednosti, schopnosti) Zdroje inspirace pro sbormistra dětského sboru. Zakládání dětského sboru.

Anotace

Předmět Didaktika nácviku sborových skladeb I je zaměřen na systemizaci a rozšíření teoretických vědomostí a praktických dovedností potřebných k vedení pěveckého sboru. Vzhledem k obsahu jiných předmětů programu Sbormistrovství je největší pozornost věnována práci s dětským pěveckým sborem.

Výuka má převážně charakter výměny zkušeností nejen vyučujícího, ale i studentů z vlastní sbormistrovské praxe.