1. Inkluzivní didaktika – vymezení, moduly a využití v inkluzivní škole.2. Organizace výukového času a prostředí pro výuku heterogenních tříd3. Práce s pravidly, kodex férové třídy.4. Badatelská výuka a MoU, questing jako zdůsob aktivizace žáků v heterogenních skupinách.5. Metody kooperace žáků se SVP.6. Dialogizace vyučování.
Cílem předmětu je představit studentům tzv. společné vzdělávání s využitím inkluzivní didaktiky. Studentům budou podrobně a názorně představeny postupy individualizace a diferenciace úkolů a kooperativní učební procesy dle principů konstruktivní didaktiky. Účastníci se na příkladech naučí rozlišovat funkční a nefunkční skupinové kooperace žáků ve třídě, učební strategie založené na tvorbě prekonceptů, využití kognitivních stylů žáků, metakognitivní strategie.
Seznámí se s možnostmi uspořádání třídy a podnětného prostředí ve škole pro realizaci řízených činností v malých i větších žákovských skupinách. Naučí se identifikovat bariéry v prostředí školy, které brání individualizaci a diferenciaci učebních činností, a plánovat učební strategie, které vycházejí ze znalostí individuálních vývojových zvláštností žáků a v postupných krocích rozv íjejí žákův potenciál k učení.