Obsah: 1. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, vč. žáků nadaných a mimořádně nadaných na základní škole. 2.Vymezení pracovních činností asistenta pedagoga v kontextu podmínek konkrétní školy a třídy. Metodické a odborné vedení žáků se SVP. 3. Pozice asistenta pedagoga ve třídě, v pracovním týmu na škole. 4. Úpravy místní, časové a prostorové v práci s žáky s potřebou podpůrných opatření – aplikační možnosti. 5. Využití kompenzačních pomůcek a postupů v práci s žáky s potřebou podpůrných opatření – aplikační možnosti. 6. Nepřímé činnosti v náplni práce asistenta pedagoga (spolupráce s učitelem v přípravě na vyučování, vedení dokumentace, administrativní činnosti.)
Studenti pracují ve skupinkách, společně reflektují získané zkušenosti.
Při oborové praxi v SPPG si studenti prakticky ověří základní činnosti asistenta pedagoga při podpoře žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci společného vzdělávání na základních školách. Seznámí se s pracovní náplní asistenta pedagoga, s okolnostmi výkonu jeho funkce na škole (zřízení pracovního místa, kvalifikační podmínky, náplň práce asistenta pedagoga v kontextu aktuální školské legislativy). Praxe má formu průběžné praxe probíhající na fakultních základních školách, se kterými má PedF UK uzavřenu smlouvu.