Charles Explorer logo
🇬🇧

Practice in Special Education with Reflection

Class at Faculty of Education |
OPBS4S042A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsah: 1. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, vč. žáků nadaných a mimořádně nadaných na základní škole. 2.Vymezení pracovních činností asistenta pedagoga  v kontextu podmínek konkrétní školy a třídy. Metodické a odborné vedení žáků se SVP. 3. Pozice asistenta pedagoga ve třídě, v pracovním týmu na škole. 4. Úpravy místní, časové a prostorové v práci s žáky s potřebou podpůrných opatření – aplikační možnosti.   5. Využití kompenzačních pomůcek a postupů v práci s žáky s potřebou podpůrných opatření – aplikační možnosti. 6. Nepřímé činnosti v náplni práce asistenta pedagoga (spolupráce s učitelem v přípravě na vyučování, vedení dokumentace, administrativní činnosti.)

Studenti pracují ve skupinkách, společně reflektují získané zkušenosti.

Annotation

During field practice at SPPG, students will practically verify the basic activities of a teaching assistant in supporting pupils with special educational needs at the primary schools. They will get acquainted with the work of a teaching assistant, with the circumstances of the performance of their function at school (establishment of a job, qualification conditions, the work of a teaching assistant in the context of current school legislation).

The practice takes the form of continuous practice taking place at the faculty's elementary schools.