1. Tranzice a transfer v podmínkách speciáněpedagogických potřeb žáka.2. Sociální opory žáka na jeho vzdělávací dráze.
3. Modely ITP ze zahraničí a z tuzemska k plánování podpory ž áka z
1.na
2.st.ZŠ a na vyšší typ školy.
4. Příprava žákyně s odlišným mateřským jazykem (OMJ) na přechod na střední školu.5. Vstupní hodnocení silných a slabých stránek žáka pro ITP.
6. Postup přípravy individuálního přechodového plánu žáka na školním poradenském pracovišti.7. Evaluace individuálního přechodového plánu.
8. Zapojení žáka a jeho rodičů ( zák. zástupců) do plánování další vzdělávací etapy.9. Kvalita spolupráce škol v přípravě a realizaci ITP.
Cílem předmětu je seznámit studenty s významem a způsoby plánování a realizace podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) v období přechodu na vyšší typ či stupeň školy, aby získali úplný přehled o návaznosti jednotlivých školních etap a pochopili zákonitosti a principy poskytované podpory pro zdárné zvládnutí přechodů v zájmu retence žáků se SVP ve vzdělávání. Akcent bude kladen na variabilitu podmínek a způsobů provedené přípravy žáka se speciálními vzdělávacími potřebami na období přechodu, na spolupráci školního speciálního pedagoga s jeho rodiči, třídním učitelem, výchovným poradcem, školním psychologem, asistentem pedagoga atd. v období přechodu.
V rámci seminářů budou studenti aktivně reflektovat zásadní témata spojená s přechodem do školy vyššího stupně,profesní přípravy a samostatného života, budou pracovat s dostupnými modely individuálních tranzitních plánů v Česku i v zahraničí.