1. Úvod do didaktiky tělesné výchovy, zdroje a postavení v systému věd. Kinantropologie. Základní pojmy. Tělesná výchova v Rámcových a školních vzdělávacích programech. Požadavky k zápočtu a zkoušce.
2. Žák a učitel v edukačním procesu tělesné výchovy. Didaktick é zásady v tělesné výchově. Metodicko-organizační formy výuky tělesné výchovy, didaktické postupy, metody, styly.
3. Kinematika I.
4. Osobnost a kompetence učitele tělesné výchovy, profesiografická analýza.
5. Kinematika II.
6. Dynamika tělesných cvičení I.
7. Dynamika tělesných cvičení II.
8. Žák v edukačním procesu tělesné výchovy: ontogeneze motoriky, didaktické aspekty, motorické učení.
9. Experimentální metody v biomechanice
10. Náslech didaktického procesu v rámci hodiny tělesné výchovy
11. Rozbor náslechu didaktického procesu v rámci hodiny tělesné výchovy.
12. Prezentace příprav hodinu tělesné výchovy. Test ke zkoušce.
Studenti získají základní představu o postavení, zaměření a principech didaktiky školní tělesné výchovy v kontextu učitelské profese. Předmět je prohlouben o rozvoj inovativních metod a didaktických postupů.
Problematika motorického učení, resp. nácviku pohybových dovednost í v sobě zahrnuje také seznámení se základy biomechaniky tělesných cvičení, příklady teoretické i praktické z biomechaniky různých sportů z didaktického pohledu včetně využití audiovizuálních prostředků pro kinematickou analýzu pohybu v rámci didaktiky TV. Studenti absolvují náslech didaktického procesu v rámci hodiny tělesné výchovy, který bude následně analyzován.