Charles Explorer logo
🇬🇧

Play and accompaniment of piano songs I

Class at Faculty of Education |
OPBU2H104A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1. Kvintakordy dur a moll na všech stupních. Spoj T-D ve všech tóninách. Písně s prodlevou a dudáckou kvintou.  Doprovod písní tónikou a dominantou. Ukol: vyberte si 5 písniček v pětitónovém rozsahui, po jedné s prodlevou a dudáckou kvintou, a akordy T-D, které budete umět transponovat do všech tónin.

2. Základní kadence ve všech tóninách. Doprovod písní s užitím T, D, S. Transpozice do vybraných tónin.

3. Stylizace doprovodů. Vyberte si 5 písní s různým způsobem stylizace. Transponujte do dvou tónin.

4. Volby správné tóniny. 3 písně v rozsahu nejméně  oktávy s výběrem správné tóniny. Transpozice do dvou sousedních tónin.

5. Předehra z materiálu písně. Harmonizace písně s použitím vedlejších akordů

2. stupně. 3 písně s předehrou zpaměti. Transpozice do dvou sousedních tónin.

6. Harmonizace písně s použitím vedlejších akordů

6. stupně. 3 písně s předehrou zpaměti. Transpozice do dvou sousedních tónin.

7. Jiné způsoby vytváření předeher. Harmonizace písně s použitím vedlejších akordů

3. stupně. 3 písně s předehrou zpaměti. Transpozice do dvou sousedních tónin.

8. Harmonizace s využitím mimotonálních dominant. 3 písně s netematickou předehrou s transpozicí do sousedních tónin.

9. Mollové kadence. Mollové písně bez modulace. 1 píseň bez modulace, 2 s modulací do paralelní mollové tóniny. Transpozice do dvou sousedních tónin.

10. Mollové písně s vybočením do paralelní tóniny.  Tři písně s modulací do paralelní mollové tóniny. Transpozice do dvou sousedních tónin.

11. Zápočtová hodina.  10 písní z učebnic Hv nebo ze zpěvníku Já, písnička zpaměti, s předehou a transpozicí.

Annotation

Learning outcomes of the course unit The aim of the course is to train piano skills needed to improvise accompaniment of folk and artificial songs for school practice in music lessons and choral singing lessons.