Charles Explorer logo
🇬🇧

Major Instrument and Repertoire Creation I

Class at Faculty of Education |
OPBU4H012A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Specializace klavír:

Stupnice a akordy kombinovaně, minimálně 2 etudy dle vstupní úrovně (Cramer, Czerny op. 740, Chopin, Liszt a pod.), J. S. Bach (Temperovaný klavír, Invence), klasická sonáta, drobnější přednesové skladby různého stylového období.

Specializace housle

Stupnice tří- nebo čtyřoktávové, rozložené akordy, dvojhmatové stupnice. Minimálně dvě etudy (Kreutzer, Campagnoli, Rode, Dont). J. S. Bach - dvě části za Sonát a Partit pro housle sólo. Houslový koncert (baroko, klasicismus). Přednesová skladba odlišného slohového období.

Interpretační seminář - komunikace probíhá v otevřené atmosféře, všichni účastníci jsou si vědomi faktu exaktní neměřitelnosti uměleckých disciplín. Trvalou snahou vyučujícího je přibližování a poznávání podstatných složek (markantů) notového zápisu a možností kreativní práce s nimi na všech stupních vývoje. V návaznosti na to přichází diskuse o názorech na hudební obsah reprodukovaných skladeb a vhodné volbě technických prostředků k jeho realizaci. Vedle toho je třeba mít stále na paměti didaktickou složku celého procesu, ujasňování principů formování osobnosti mladého interpreta i pedagoga, rozlišení profesionální stránky výkonu od osobnostního vkladu (nadto i jejich vzájemnou interakci). Důležitým prvkem je také seznamování se s různými typy interpretů s důrazem na individuální přístup k jednotlivým žákům v pedagogické praxi.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Obsahem předmětu je Hra na nástroj a Interpretační seminář.

Hra na nástroj -

Vytvoření uceleného pohledu na individuální technické a interpretační možnosti studenta, doplnění a zlepšení jednotlivých aspektů studiem skladeb evropské klasické hudby i hudby soudobé. Vybudování všestranného repertoárového zázemí pro budoucí pedagogické a sociální uplatnění odbornosti. Tvorba projektů individuálních studijních plánů.

Sestavení dvousemestrálního individuálního studijního plánu. Řešení technické a interpretační problematiky se zdůrazněním metodického postupu na různých úrovních. Zakončení předmětu - prezentace cca 15 minutového připraveného programu, který obsahuje výběr kompozic z individuálního studijního plánu. Vše s následným rozborem a diskusí.

Interpretační seminář -

Veřejná prezentace rozpracovaného, studovaného nástrojového repertoáru. Přijetí kritiky a její zpracování. Posílení schopnosti nezkonfliktní komunikace. Prezentace vlastní tvůrčí práce, prosazení, obhajoba vlastních názorů, ale i respektování odlišných. Budování schopnosti pozitivní motivace sebe i ostatních, posilování spolupráce a podpory, potlačování negativní kompetitivnosti. Psychologická a etická problematika sebeprezentace.

The content of the course is both Major Instrument and Repertoire Creation, and Interpretation Class

Major Instrument and Repertoire Creation -

Creation of a comprehensive view of the student's individual technical and interpretive possibilities according to the achieved results, supplementation and improvement of individual aspects by studying compositions of European classical music and contemporary music. Building a comprehensive repertoire background for the future pedagogical and social application of expertise. Creation of projects of individual study plans. Compilation of a two-semester individual study plan. Solution of technical and interpretive issues with emphasis on the methodological approach at various levels. Studying numerous instructive compositions related to the main repertoire plan. Presentation of partial fulfillment of an individual study plan at interpretation seminars, at faculty concerts, at interpretation competitions of pedagogical faculties.

Interpretation Class -

Public presentation of the developed, studied instrumental repertoire. Acceptance of criticism and its processing. Strengthening the ability of non-conflict communication. Presentation of own creative work, promotion, defense of own opinions, but also respecting different ones. Building the ability to positively motivate oneself and others, strengthening cooperation and support, suppressing negative competitiveness. Psychological and ethical issues of self-presentation.