Specializace klavír:
Stupnice a akordy kombinovaně, minimálně 2 etudy dle vstupní úrovně (Cramer, Czerny op. 740, Chopin, Liszt a pod.), J. S. Bach (Temperovaný klavír, Invence), klasická sonáta, drobnější přednesové skladby různého stylového období.
Specializace housle
Stupnice tří- nebo čtyřoktávové, rozložené akordy, dvojhmatové stupnice. Minimálně dvě etudy (Kreutzer, Campagnoli, Rode, Dont). J. S. Bach - dvě části za Sonát a Partit pro housle sólo. Houslový koncert (baroko, klasicismus). Přednesová skladba odlišného slohového období.
Interpretační seminář - komunikace probíhá v otevřené atmosféře, všichni účastníci jsou si vědomi faktu exaktní neměřitelnosti uměleckých disciplín. Trvalou snahou vyučujícího je přibližování a poznávání podstatných složek (markantů) notového zápisu a možností kreativní práce s nimi na všech stupních vývoje. V návaznosti na to přichází diskuse o názorech na hudební obsah reprodukovaných skladeb a vhodné volbě technických prostředků k jeho realizaci. Vedle toho je třeba mít stále na paměti didaktickou složku celého procesu, ujasňování principů formování osobnosti mladého interpreta i pedagoga, rozlišení profesionální stránky výkonu od osobnostního vkladu (nadto i jejich vzájemnou interakci). Důležitým prvkem je také seznamování se s různými typy interpretů s důrazem na individuální přístup k jednotlivým žákům v pedagogické praxi.
Hra na nástroj a Interpretační seminář.
Hra na nástroj
Vytvoření uceleného pohledu na individuální technické a interpretační možnosti studenta, doplnění a zlepšení jednotlivých aspektů studiem skladeb evropské klasické hudby i hudby soudobé. Vybudování všestranného repertoárového zázemí pro budoucí pedagogické a sociální uplatnění odbornosti.
Prezentace cca 30 minutového připraveného programu.
Interpretační seminář je komplexní tvůrčí dílnou, jež se koná současně pro všechny studenty bakalářského i magisterského studijn ího programu Hudební výchova - Hra na nástroj. Jde o jednu ze základních součástí celého programu a je určena pro celý průběh studia.
Cíle předmětu lze shrnout do tří základních oblastí: 1) Ověření interpretačních dovedností, schopností a možností prostřednictvím vystoupení před publikem. 2) Hodnocení a rozbor výkonů, zde se předpokládá vůdčí role studentů vyšších ročníků. 3) Poznávání významných interpretačních a pedagogických osobností minulosti i současnosti a uchopení podstaty hudebního sdělení.
Major Instrument and Repertoir Creation
The evaluation of a comprehensive view of individual technical and interpretive possibilities of the student according to the achieved results. The correction of the year-round individual study plan. Studying other compositions in order to create a repertoire base that will be important in future pedagogical and artistic professional application.
The presentation of a 25-minute prepared program.
The interpretive seminar is a comprehensive creating workshop and takes place simultaneously for all years of the bachelor's and subsequent master's program Musical Education - Playing an Instrument. It is one of the fundamental aspects of the whole program, therefore it is designed for a full 6 semesters of bachelor's and 4 semesters of master's studies.
The objectives of the program can be summarized in three basic areas: 1) The verification of ones own interpretive skills, capabilities and possibilities, through performances infront of an audience. 2) The evaluation and analysis of lectures. Here, senior students are expected to take a leading role. 3) Getting to know important interpretive and pedagogical personalities of the past and present, and grasping the essence of the musical message.