náhled na dětský výtvarný projev ve všeobecném vzdělávání východiska vzdělávacícho pojetí výtvarné výchovy základní funkční slovník výtvarné výchovy směřování výtvarného oboru typologií tvorby pojetí krize výtvarného projevu vývoje dětského výtvarného projevu a jeho charakteristické rysy a stádia. hodnocení výtvarného projevu dětí a dospívajících
Kurz seznamuje studenty s pedagogickými aspekty náhledu na dětský výtvarný projev, které vyplývají ze smyslu a specifik výtvarných činností jako součásti všeobecného vzdělávání a s jejich společensko-historickými kontexty.
Výtvarný projev je nahlížen jako specifická forma vyjadřování a komunikace. Studenti si v průběhu semestru vytvářejí základní funkční slovník výtvarné výchovy a učí se rozumět obecnému výchovnému směřování výtvarného oboru.
Studují vybrané texty z teorie výtvarné výchovy. Dotýkají se vymezení některých tradičních teorií ve vymezení typologií tvorby, pojetí krize výtvarného projevu, kreativity, studují problematiku vývoje dětského výtvarného projevu a jeho charakteristické rysy a stádia. Kurz představuje možné formy kultivace, ovlivňování a hodnocení výtvarného projevu dětí a dospívajících. Cílem předmětu je představit posluchačům pedagogický náhled na dětskou výtvarnou
činnost na pozadí historického vývoje ve dvacátém století se základním vhledem do oborové didaktiky výtvarné výchovy. - Výtvarné umění a výtvarná výchova - Předpoklady pro úspěšnou činnost ve výtvarné výchově -
Zákonitosti a specifika dětského výtvarného projevu - Vývoj tvořivých schopností, funkce hry a výtvarný projev -
Charakteristické znaky dětského výtvarného projevu - Rozdíly ve výtvarném vnímání a výtvarné tvorbě - Didaktika výtvarné výchovy v kontextu didaktik ostatních vzdělávacích oborů.