Úvodní setkání, představení plošných technik výtvarného vyjadřování. seznámení se s rozmanitými didaktickými postupy, teoretické souvislosti s uměleckými směry 20. a 21. st. zadání tématu projektů, na kterých budou studenti průb ěžně pracovat
- Individuální práce na projektech pod vedením výtvarného pedagoga a umělce:
Ateliérová výuka, která se soustředí na projekty studentů:
Krajina a prostor a možnosti jeho využití ve vlastní tvorbě.Samostatná návštěva výstavy současného umění.
Individuální konzultace.
Prezentace výtvarného portfolia či výstavy s reflexí.
Kurz se zaměřuje na ateliérovou výuku, která reflektuje plošné vnímání, navazuje na kurz Základy plošné a prostorové tvorby 1. Je pokračováním setkávání studentů s historickými i současnými tendencemi ve výtvarném umění a jeho následnou transformací do pedagogického procesu. Studenti rozvíjí principy plošné tvorby, linii, tvar, prostor, světlo, strukturu v kresbě a malbě. Kurz zprostředkuje hlubší poučení o barvě, základy barevné kompozice, zaměří se na různé interpretace reality. Studenti si během vybraných etud ověří proměny malířského vyjádření a funkce barvy, důležitost barevného vyjádření ve výtvarném umění v různých stylech a epochách. Výsledkem kurzu je prezentace výstavy nebo autorského portfolia studentů, ve kterém hledají vlastní řešení konceptu na aktuálně zadaného téma.
Součástí celého procesu práce je průběžná reflexe a sebehodnocení výtvarného procesu, který zároveň pomáhá pochopit autorskou tvorbu z pozice výtvarného pedagoga. Pochopení a zařazení vlastní tvorby do kontextu současného umění, prostřednictvím návštěvy výstavy v galerijní instituci. Cílem kurzu je pochopení komplexní funkce plošného vyjadřování ve vlastní tvorbě a následná schopnost transformace získaných znalostí a výtvarných dovedností do didaktických kompetencí učitele. Transformace těchto komplexních poznatků do přípravy vyučovacích hodin. Úvodní setkání, představení plošných technik výtvarného vyjadřování. seznámení se s rozmanitými didaktickými postupy, teoretické souvislosti s uměleckými směry 20. a 21. st. zadání tématu projektů, na kterých budou studenti průběžně pracovat - Individuální práce na projektech pod vedením výtvarného pedagoga a umělce: Ateliérová výuka, která se soustředí na projekty studentů: -příprava, skici - realizace - finalizace, společná reflexe Společná návštěva výstavy současného umění Individuální konzultace Prezentace výtvarného portfolia či výstavy s reflexí.