Sudentky a studenti se budou zabývat prostorovým pojetím lidské figury. V první polovině semestru budou modelovat lidskou figuru podle reálného modelu ve zmenšeném měřítku.
Seznámí se s klalsickým způsobem modelování na konstrukci. Paralelně s tím, budou rozpracovávat nalezená východiska na základě vyhlášeného aktuálního tématu. V druhé polovině semestru se pak soustředí na realizaci záměru semestrálního tématu.
Kurz se zaměřuje na samostatnější rozvíjení a prohlubování základních znalostí v oblasti prostorové a objektové tvorby. Posluchači vycházejí z načerpaných znalostí a dovedností z přechozího kurzu, mají možnost se dále specificky a hlouběji vzdělávat v disciplínách jako je například sochařský reliéf nebo modelování lidské figury. Paralelně s tímto tréninkem je založeno téma, které umožňuje se umělecky vyjádřit prostřednictvím jak klasických výtvarným prostorových technik, tak pomocí kombinováním různých současných médií.
Kurz se zaměřuje na tvůrčí práci formujícího se budoucího učitele jako osobnosti, která dokáže transformovat umělecké myšlení do pedagogické praxe. Kurz propojuje složky samotného aktu tvorby a prezentace tvůrčích postupů a finálního řešení projektu.
Cílem kurzu je prohlubování a kultivace znalostí v oblasti prostorové tvorby jako prostředku pro systémovou součást komplexní přípravy studentů pro výuku výtvarné výchovy. Cílem je prohloubit kreativní složky osobnosti, rozvíjet praktické i teoretické poznatky, schopnost kriticky myslet v kontextu s historií a současností sochařství a prostorové tvorby. Dalším důležitým cílem kurzu je kultivovat schopnost prezentovat své výtvarné postoje v komunikaci s publikem jako trénink pro tvůrčí postup v pedagogickém prostředí.
Úvodní setkání, seznámení s obsahem výuky a tématem semestru, seznámení s časovým rozvrhem dílčích úkolů směřujících k finalizaci semestrálního projektu; společná ateliérová tvorba a individuální práce jako počáteční rozpracování tématu; společné a individuální návštěvy výstav současného umění s následnými diskusemi a reflexemi; dílčí prezentace a diskuse rozpracovaných projektů s individuálním přístupem; finalizace, prezentace, společná reflexe, zpětná vazba pedagoga.