Kurz je zaměřený na uvedení studentů do problematiky recepce a interpretace vizuálních uměleckých děl. Klade se v něm důraz na rozvíjení vnímacích i interpretačních schopností studentů a prohloubení k tomu potřebných základů v oblasti teorie umění a kritického myšlení. Je kladen důraz na schopnost mezioborových přesahů (novodobé intermediální tendence i vztahy k ostatním uměleckým oborům). Probíraná látka není primárně nahlížena chronologickým členěním tradičních dějin umění, ale naopak je prezentována jako dynamické pole strukturálních, formálních i symbolických vztahů, kde je uvědomění si historického kontextu jen jedním z kritérií. Jako účinný prostředek rozvíjení schopností studentů je využita i ve všech výše zmíněných oblastech rozvíjená komparace uměleckých děl. Předmět by měl studentům umožnit nejen komplexnější pohled na umělecké dílo, ale také rozvíjet jejich dovednost v přibližování ať již staré či současné umělecké tvorby v rámci jejich pedagogické činnosti.
Obsah: Probíraná látka je založena na přiblížení jednotlivých zásadních metod interpretace uměleckého díla. A to jak prostřednictvím práce s vybranými uměleckými díly, tak také na práci s několika vzorovými texty, vybranými pro výuku z širokého spektra možností od antiky až po současnou uměleckou teorii a kritiku. Studenti jsou obeznámeni s možnostmi formální analýzy výtvarného díla, s různorodými metodami ohledávání symbolických vztahů (např. ikonografie, či naopak symbolika forem), strukturalistickým či sémiotickým přístupem, a také s možnostmi rozvíjenými v oblasti novodobých vizuálních studií a kritické teorie a feminismu.