Charles Explorer logo
🇨🇿

Digitální média

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPBV3V053B

Sylabus

Témata přednášek předmětu01. Zadání semestrálních prací.02. Návštěva NaFilMu: Národního filmového muzea.03. Animovaný film. 04. Experimentální film..05. Videoart

Témata cvičení předmětu01. Bitmapová animace, program Adobe Photoshop, Freeware animator.02. Návštěva NaFilMu: Národního filmového muzea.03. Vektorové a bitmapové animace, program Adobe Animate.04. Adobe After Effects.05. Zpětný projektor, animace v realném čase. Cinegraf.06. Diaprojektor, hra s diarámečky.07. Zápočtový termín

Anotace

Úvod do oboru digitálních médií. Kurz je koncipovaný jako tvůrčí dílna doplněná o řadou přednášek. Základy práce s pohyblivým obrazem a zvukem. Vznik a historické proměny oboru vizuální komunikace s přihlédnutím ke specifice pohyblivého obrazu. Seminář uvádí do problematiky tvorby pohyblivého obrazu. Studenti si absolvováním kurzu osvojí základní dovednosti pro aplikaci multimediálních prostředků a technik. Student se naučí interpretovat fotografický, video a zvukový materiál z hlediska informační obsažnosti i estetických kvalit. Promyslí možnosti a způsoby zprostředkování tématu v aplikaci do výtvarné výchovy.

Cílem modulu je nahlédnout principy a souvislosti digitálních médií v kontextu soudobé vizuální kultury. Práce na cyklu výtvarných cvičení. Prozkoumat fáze tvůrčího procesu a jeho dynamiky, nastolit otázky motivace k tvorbě, reflektovat kognitivní a expresivní hlediska tvorby.

Student získá základní praktické znalosti a dovednosti oboru ve vývoji technologií. Student získá základní orientaci v oblasti teorie elektronických médií a vizuální komunikace. Student bude schopen diskutovat hlavní etické problémy vztahující se k použití digitálních médií v mediální praxi.

Úvodní setkání, zadání semestrální práce ;já jako autor, já jako pedagog; Individuální konzultace; realizace praktického výstupu; zápočtový termín, kolokvium nad výslednými portfolii; Student umí osvětlit i obhájit obsahovou i formální podobu vlastního projektu, vysvětlit základní cesty i principy řešení, navrhnout způsob prezentace své práce ve formě portfolia.

K tvorbě studenti využívají software Adobe Creative Cloud, dostupných freewarový programů i tradičních výtvarných technik a postupů.