Charles Explorer logo
🇨🇿

Ateliér grafiky a fotografie II.

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPBV4V044A

Sylabus

Ateliér grafiky a fotografie II. (OPBV4V044A) v aplikaci Moodle: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=4965#section-3Klíč k zápisu: Grafika

Přednášky:21. 02. 2023, 10:45 - 12:15, R319: Kniha07. 03. 2023, 10:45 - 12:15, R319: Grafické umění I.21. 03. 2023, 10:45 - 12:15, R319: Grafické umění II.04. 04. 2023, 10:45 - 12:15, R319: Písmo18. 04. 2023, 10:45 - 12:15, R319: Současná scéna02. 05. 2023, 10:45 - 12:15, R319: Jednotný vizuální styl

Cvičení:21. 02. 2023, 10:45 - 12:15, R31928. 02. 2023, 10:45 - 12:15, R31914. 03. 2023, 10:45 - 12:15, R31907. 03. 2023, 10:45 - 12:15, R31921. 03. 2023, 10:45 - 12:15, R31928. 03. 2023, 10:45 - 12:15, R31904. 04. 2023, 10:45 - 12:15, R31911. 04. 2023, 10:45 - 12:15, R31918. 04. 2023, 10:45 - 12:15, R31925. 04. 2023, 10:45 - 12:15, R31902. 05. 2023, 10:45 - 12:15, R31909. 05. 2023, 10:45 - 12:15, R319

Anotace

Pokračovací kurz v oboru grafiky, fotografii a vizuální komunikace. Kurz je koncipovaný jako tvůrčí dílny doplněné přednáškami ze všech oborů. Schopnost studentů obhajovat autorské interpretační pozice. Na seminářích upevňovat poznatky z minulého semestru, a umožnit nacházet odpovídající formy realizace pro společné téma. Studenty naučit zaujímat kompetentní postoje při plánovaném využití disciplín ve školní praxi. Rozšiřující se porozumění pro obory na základě samostatné studijní a autorské práce. Cílem modulu je objevovat souvislosti fotografie a volné a užité grafiky, nalézat specifika jednotlivých disciplín a postoje oproštěné od schématických výkladů, v kontextu současné umělecké produkce.

Student získá v disciplínách praktické zkušenosti, které bude schopen autorsky interpretovat. Student získá hlubší orientaci v oblasi teorie a historie oborů v rámci celku vizuální komunikace. Student se naučí osvětlit i obhájit obsahovou i formální podobu všech tří částí vlastního projektu, navrhnout a vytvořit prezentaci práce v semestru ve formě portfolia. Student bude schopen interpretovat zkušenosti semestru pro potřeby školní praxe.

Úvodní setkání, zadání semestrální práce – cyklu na společné téma.

Já jako autor a člověk se znalostmi z oboru, já jako pedagog.

Individuální konzultace.

Finální realizace praktického projektu.

Zápočtový termín, společné kolokvium nad výslednými portfolii ze všech součástí Ateliéru.