Charles Explorer logo
🇨🇿

Kresba, malba

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPBV4V052B

Sylabus

Úvodní setkání, seznámení s časovou dotací, počtem a náplní lekcí a klasifikací; osobnost pedagoga a kritéria vztahu ke studentovi.  Stanovení individuálních úkolů; úkoly, řešení, postupy, varianty a zacílení; úkoly, řešení, postupy, varianty, diskuse, informace; úkoly, kvality a zápory; hodnocení.

Anotace

Předmět ateliér je zaměřen na integraci poznatků a zkušeností z teoretických, výtvarných a didaktických předmětů, tak aby umožnil studentovi rozvíjení jeho vlastního výtvarného cítění a myšlení při vzniku autentického díla majícího obsahové a formální kvality, v nichž se odráží schopnost orientace v současném výtvarném a uměleckém provozu, spojené se schopností rozvíjet jednotlivé strukturální prvky v detailu i celku při formální výstavbě vlastního uměleckého díla a reflektivní interpretaci vnímané skutečnosti. Osobní zkušenost a schopnost sebereflexe v procesu studia jsou důležitou složkou pro rozvoj osobnosti studenta, který se pohybuje v prostoru ateliéru prostřednictvím individuálních programů a konceptů stanovených ve vzájemné diskusi s pedagogem a které mu umožní získání praktických zkušeností pro ovládnutí zákonitostí technik a technologií výrazového potenciálu při tvorbě. Pedagog především přihlíží k potřebě studenta ve vztahu k jeho osobnostnímu charakteru a vlohám. Celé studium a pracovní postupy jsou závislé na počtu lekcí, které jsou primárně vedeny k výstupu. Vzniklé artefakty disponují formální uzavřeností s obsahovou náplní, kterou student obhájí a interpretuje v kontextu kulturněhistorických souvislostí, forem a stylů ve vztahu k vlastnímu výtvarnému a uměleckému názoru. Úvodní setkání, seznámení s časovou dotací, počtem a náplní lekcí a klasifikací; osobnost pedagoga a kritéria vztahu ke studentovi. Stanovení individuálních úkolů; úkoly,

řešení, postupy, varianty a zacílení; úkoly, řešení, postupy, varianty, diskuse, informace; úkoly, kvality a zápory; hodnocení.