Poté, co student zvolil téma své práce a získal základní přehled o pramenech a literatuře, je veden k vlastnímu zpracování tématu. Podle povahy bakalářské práce se volí metodika přístupu k pramenům a literatuře.
Vytvář í se základní rozvržení práce a provázaná struktura jejích jednotlivých částí. V dalším průběhu práce se struktura připravovaného díla, stejně jako okruh sledovaných otázek, přizpůsobují dosaženému stavu výzkumu.
V semináři se studenti seznámí s formální náležitostmi psaní bakalářské práce 1. Na základě kritické reflexe osobního portfolia k tématu individuálního projektu bakalářské práce i vlastního konceptu práce v oblasti výtvarného a kulturního vzdělávání se studenti pokusí o rozpracování tématu a koncepce bakalářské práce, vymezení cílů a kontextového ukotvení v rámci širšího univerzitního základu.
V závěrečné části semináře zpracují studenti pojmovou mapu tématu bakalářské práce a návrh její struktury, popíší umělecká východiska a navrhnou didaktickou transformaci uměleckých obsahů, případně výzkumného designu a pole.