Vizualita, vizuální kultura, vizuální umění, vizuální studia
Sémiotika, sémiotická analýza, interpretace
Vizuální gramotnost a diskurzivní pojetí výtvarné výchovy
Založení vizuálního portfolia a metody práce s jeho obsahy
Výukové strategie pro rozvoj interpretační dovednosti ve VV
Metodika poskytování průběžné verbální zpětné vazby žákům při rozvoji jejich interpretační dovednosti
Modelová hodina – interpretace vizuálního uměleckého díla ve třídním kolektivu, s důrazem na reflexi učitelské průběžné zpětné vazby a vrstevnické hodnocení
Didaktická transformace vizuálních obsahů portfolia. Tvůrčí/materiálová interpretace
Komentované prezentace studentských portfolií ve skupinách, odborná diskuse, vzájemná zpětná vazba,(editace, struktura, didaktické využití), sebehodnocení
V kurzu bude implementovaná metodika poskytování průběžné verbální zpětné vazby žákům. Sylabus vznikl v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. logolink: https://opvvv.msmt.cz/media/msmt/uploads/OP_VVV/Pravidla_pro_publicitu/logolinky/Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg
The course deals with mapping the socio-cultural space in which cultural artifacts are created and communicated, presents the dynamics of relationships and intersections of the semiotic domains of art and culture. It focuses on the visual arts in its current forms.
From the perspective of contemporary theoretical approaches to visual studies and cultural studies, the content of the course is related to the issue of visual literacy, discursive conception of art education and the content domain of art curriculum focused on verifying communication effects. Students are acquainted with the basic pedagogical strategies that develop students' communication and interpretation skills, with emphasis on the methodology of providing ongoing verbal feedback.