Charles Explorer logo
🇬🇧

Art Education in Social and Therapeutic Practice 1

Class at Faculty of Education |
OPBW1V126A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

V případě uzavření PedF UK z důvodu nařízení vlády ČR bude výuka vedena distanční formou - přes MS Teams.

-reflektovaná tvorba

-refllektivní dialog

-konstruktivistické pojetí výtvarné výchovy

-individualní  x sociální konstruktivismus

-sociokognitivní konflikt

-koncept x prekoncept

-artefiletika

-analýza vizuálního vyjádření 

-využití odlišných kulturních habitů ve výtvarné výchově

-porozumění jinakosti skrze společnou tvorbu a reflektivní dialog

Annotation

The aim of this course is to introduce students to the potential of contemporary art education in the field of social working and therapy, which is still often used insufficiently. Attention is paid to methodology of art education and therapy in relation to various social groups in the society.

Contemporary approach to art education as an expressive discipline offers techniques, strategies and methods, which are applied in the field of intercultural education and integrating diverse ethnic groups and minorities into mainstream society in the field of intergeneration comprehension, senior education, art education in sanitary facilities (hospitals, reform schools, public space, theater), education and therapy of mentally handicapped or in the field of pedagogy of spare time and healthy lifestyle, etc.