- reflektovaná tvorba
- refllektivní dialog
- konstruktivistické pojetí výtvarné výchovy
- individualní x sociální konstruktivismus
- sociokognitivní konflikt
- koncept x prekoncept
- artefiletika
- analýza vizuálního vyjádření
- využití odlišných kulturních habitů ve výtvarné výchově
- porozumění jinakosti skrze společnou tvorbu a reflektivní dialog
Předmět rozvíjí profesní kompetence budoucích pedagogů ve smyslu vědomého zacházení s výtvarným výrazem a jeho reflexí v širších kulturních, společenských a uměleckých souvislostech. Specifickým rysem předmětu je reflektivní dialog a vzájemné prolínání umělecké a osobnostní problematiky.
Studenti jsou sebezkušenostní formou seznámeni s různými tvořivě expresivními technikami arteterapie a artefiletiky. Teoretické poznatky z oblasti arteterapie a artefiletiky ověří v rámci výtvarných aktivit pro různé cílové sociální skupiny společnosti, např. ve smyslu pozitivní prevence psycho-sociálních patologií, včetně rasové nebo interkulturní nesnášenlivosti či ve smyslu mezigeneračního porozumění.