Sylabus je orientační, lekce se mohou měnit dle aktuální situace:
Cvičení
- Úvodní setkání, představení plošných technik výtvarného vyjadřování.
- seznámení se s rozmanitými didaktickými postupy, teoretické souvislosti s uměleckými směry 20. a 21. st.
- zadání tématu projektů, na kterých budou studenti průběžně pracovat
- Individuální práce na projektech pod vedením výtvarného pedagoga a umělce:
Ateliérová výuka, která se soustředí na projekty studentů:
-příprava, skici
- realizace
- finalizace, společná reflexe
- Společná návštěva výstavy současného umění
- Individuální konzultace
- Prezentace výtvarného portfolia či výstavy s reflexí.
Přednášky
Studenti se seznámí s historií i současnouplošnou tvorbnou. Návštěvy v galeriích. Individuální reakce výtvarnou formou na tyto společné návštěvy.
Výsledek bude dokumentace těchto intervencí s reflektivním komentářem. Vše se upřesní na prvním setkání.
Kurz se zaměřuje na ateliérovou výuku, která reflektuje plošné malířské vnímání. Je pokračováním setkávání studentů s historickými i současnými tendencemi ve výtvarném umění a jeho následnou transformací do pedagogického procesu.
Studenti detailněji rozvíjí principy plošné tvorby, linii, tvar, prostor, světlo, strukturu v malbě. Kurz zprostředkuje hlubší poučení o barvě, základy barevné kompozice, zaměří se na různé interpretace reality. Studenti si během vybraných etud ověří proměny malířského vyjádření a funkce barvy, důležitost barevného vyjádření ve výtvarném umění v různých stylech a epochách.
Výsledkem kurzu je prezentace autorského portfolia studentů, ve kterém hledají vlastní řešení konceptu na aktuálně zadaného téma. Součástí celého procesu práce je průběžná reflexe a sebehodnocení výtvarného procesu, který zároveň pomáhá pochopit autorskou tvorbu z pozice výtvarného pedagoga. Pochopení a zařazení vlastní tvorby do kontextu současného umění, prostřednictvím návštěvy výstavy v galerijní instituci.