Charles Explorer logo
🇬🇧

Painting III - Painting as a Realization of a Concept

Class at Faculty of Education |
OPBW2V116A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Sylabus se může měnit dle aktuální situace:

1. Program kurzu -práce na zadané téma “autoportrét vnitřní X vnější”

2. Reflexe prvního úkolu, teoretický background, samostudium.

3. Návštěva výstavy, samostatná práce.

4. Práce s pastely -“autoportrét vnitřní X vnější”

5. Práce s akvarelem - “autoportrét vnitřní X vnější”

6. Práce s akrylovými barvami - “autoportrét vnitřní X vnější”

7. Kombinované techniky - “autoportrét vnitřní X vnější”

8. Návštěva výstavy, samostatná práce.

9. Kombinované techniky - “autoportrét vnitřní X vnější”

10. Současné umění a didaktické zadání

11.  Prezentace portfolií - studentské vzájemné hodnocení

12.  Prezentace portfolií - studentské vzájemné hodnocení

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Obraz jako podobenství, teorie a konstrukce světa. Malířské studie figury podle skutečnosti a z představy. Barevná a tvarová nadsázka, transformace a transpozice. Studijní, analytická a volná malířská figurální kompozice. Vytvoření samostatné výtvarné práce, vlastní malířské kompozice.

Vnější a vnitřní struktura obrazu, forma, technologie. Integrace poznatků teoretických a didaktických disciplín do projektového celku. Semináře jsou zaměřeny na zkoumání vztahu mezi pojmovým a vizuálním, uchopování reality. Fyzická přítomnost tvůrce ve výsledném díle, gestické a haptické. Význam času při budování struktury obrazu, kresby, grafiky. Vizuální (čitelný) znak a jeho malířská, kreslířská realizace zvolenou technologií a technikou – soulad nebo napětí. Nepojmová, nonverbální komunikace její význam v pedagogice. Emoce a koncept, vnímání a realita, interpretace osobního gesta. Jedinečnost pohledu a jeho vyjádření, vnější a vnitřní struktura obrazu. Srovnávací studie malířských děl z pohledu různých historických a výtvarných souvislostí. Tradiční malířské techniky, technologie, postupy, materiály a jejich použití v současnosti. Vztah námětu a výtvarné techniky. Nové formy a podoby malby v konfrontaci s jejím tradičním chápáním. Vřazení práce do současného výtvarného provozu.