Předmět má prožitkový charakter, navazuje na předmět psychologie zdraví a doplňuje ho o praktické otázky zvládání stresu a praktikování relaxace. Pozornost je zaměřena zejména na techniky psychogenního i nepsychogenního přeladění, které může pedagogický pracovník začlenit do své každodenní životosprávy. Cíl předmětu: Cílem předmětu je pochopení významu a osvojení vybraných technik a cvičení podporujících relaxaci a koncentraci. Přehled výukových témat:
1. Význam relaxace a koncentrace pro podporu zdraví.
2. Kritéria (duševního) zdraví a známky růstu duševní rovnováhy.
3. Praktické zvládání zátěže a náročných situací v osobním a profesním životě.
4. Principy psychogenního a nepsychogenního přeladění.
5. Autoregulace pozornosti, myšlení, emocí a představ.
6. Relaxačně koncentrační cvičení.
7. Vizualizace a imaginace.
8. Praktikum základního stupně Schultzova autogenního tréninku.