Charles Explorer logo
🇨🇿

Digitální portfolio a obsahová evaluace vzdělávacích médií II

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPBZ00117C

Sylabus

1) Tvorba digitálního portfolia pro potřeby pedagogické praxe. Technické parametry (Mahara), praktická tvorba obsahových celků. Složky portfolia, multimediální obsah.

2) Práce s portfoliem v pedagogické praxi. Jednotlivé funkce portfolia (archivační, agregační, prezentační, reflexivní, komunitní, vzdělávací) a jejich využití při tvorbě výstupů pro konkrétní cílové skupiny - studenti, kolegové, rodiče, veřejnost...

3) Vzdělávací média jako součást digitálního portfolia. Integrace multimediálních vzdělávacích obsahů do portfolia. Kontextualizace v rámci vybraných druhů portfolia. Autorská práva, sdílení.

4) Propojení s didaktickou evaluací, výsledky učení, naplnění cílů. Portfolio jako nástroj plánování profesního rozvoje. Peer-to-peer hodnocení.

Anotace

Tvorba digitálního portfolia pro potřeby pedagogické praxe. Práce s portfoliem v pedagogické praxi. Vzdělávací média jako součást digitálního portfolia. Jak na obsahovou evaluaci vzdělávacích médií? Propojení s didaktickou evaluací, výsledky učení apod.

Předmět je realizován ve spolupráci s Vyšší odbornou školou publicistiky.