Charles Explorer logo
🇨🇿

Tvorba krátkých audiovizuálních formátů II

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPBZ00118C

Sylabus

1) Úvod do audiovizuální tvorby Funkce médií. Žánry a jejich podstata. Zpravodajství vs. publicistika. Audiovizuální pojetí tvorby.

2) Mobilní nástroje pro pedagogy. Využití kamery mobilního telefonu - fotka a video Nabírání audio záznamu - práce se zvukem

3) Téma jako hybatel sdělení Definice témat vhodná pro multimediální zpracování. Představení jednotlivců se svými obory -> téma/využití multimediality. Představení typů krátkých edukačních videí (postupy práce, hovoření před kamerou, grafické prvky, živý dynamický, rozhovorový, atp.).

4) Od tématu ke scénáři Ukázky jednotlivých typů videí a diskuze. Zadání semestrální práce + práce v hodině: Bodový scénář/osnova pro vlastní multimediální výstup (struktura AVD prvků). Následný pitching.

5) Scénář a jeho naplnění AV obsahem Orientace k další části “skládačky”. Představení grafického programu (VideoScribe/Canva) a následné připravení scénáře pro realizaci. Bodový scénář.

6) Interview Práce s kamerou při statickém interview. Plánování a realizace: vlastní interview k tématu. Standup.

7) Postprodukce Střih: Práce na střihu interview a prezentací. Grafické prvky v PremierePro. Kompletace jednotlivých prvků dohromady (úvod - mluvení na kameru s grafikou + grafické vysvětlovací video + interview). Projekce videí.

Anotace

Jak si učitel může poradit s mobilem, fotoaparátem a kamerou. Jak na podcasty a blogy? Mobily jako výukový nástroj pro produktivní vyučování. Uvedení do produkce vzdělávacích médií (ekonomika vývoje, realizace a postprodukce, logistika, dokumentace).

Předmět je realizován ve spolupráci s Vyšší odbornou školou publicistiky.