1) Úvod do předmětu. Doporučená literatura. Hlasová výchova: anatomie hlasového ústrojí; problematika artikulace. Cvičení: dechová cvičení, rozmlouvací cvičení, artikulační etudy.
2) Komunikace a její proces, kooperativní a zdvořilostní princip. Cvičení: pouze verbálně komunikuj obrázek. Mluvený projev: přízvukový takt; větný přízvuk (důraz); promluvový úsek; intonace. Cvičení: modulace textu a praktický nácvik. Zpětná vazba a doporučení pro zlepšení.
3) Hlasová výchova: opakování dechových a artikulačních cvičení; dialogová cvičení; sólový výstup s prezentovaným textem. Mluvený projev a jeho role v prezentaci. Prezentační dovednosti – příprava prezentace, struktura prezentace, mobilizátory pozornosti. Jazykové prostředky vhodné pro určité komunikační situace a projevy. Rétorické triky.
4) Hlasová výchova: opakování dechových a artikulačních cvičení; dramatický text v praktickém cvičení; parazitní citoslovce.
5) Mluvený projev – práce ve školním televizním studiu: a. nácvik mluveného projevu na kameru a mikrofon (neverbální a verbální komunikace); b. hra na moderátora – čtení daného textu ze čtecího zařízení na záznam; c. zpětná vazba k natočeným projevům a doporučení ke zlepšení.
6) Hlasová výchova: opakování dechových a artikulačních cvičení; úskalí nářečových slangů; zásady spisovné výslovnosti; artikulační etudy.
7) Mluvený projev – práce ve školním televizním studiu: a. nácvik úvodu k efektivní prezentaci a jeho natočení na záznam (neverbální a verbální komunikace, psychologie komunikace); b. zpětná vazba k natočeným projevům a doporučení ke zlepšení.
8) Hodnocení práce studentů v kurzu a závěrečné hodnocení.