Cílem předmětu je představit problematiku využívání literárních textů ve výuce cizích jazyků – konkrétně tedy anglicky psané literatury ve výuce AJ - jakožto komplexní propojení několika rovin úzce souvisejících s touto oblastí. V rámci semináře tak bude pozornost věnována vztahu literatury a vzdělávání, ale také otázce interpretace a recepce literárního textu ve vztahu k didaktice anglicky psané literatury, zejména pak možnostem didaktického uplatnění recepčních teorií, a to v še v kontextu výuky cizích jazyků determinované danými kurikulárními dokumenty.
Hlavní tematické okruhy: 1. Didaktika literatury a literárněvědné obory v souvislosti s didaktikou anglicky psané literatury: vybrané aspekty literární výchovy, problematika interpretace a recepce textu, objasnění principů zvoleného literárněvědného směru (recepční teorie a zejména recepční estetika Wolfganga Isera). 2. Didaktika cizích jazyků a otázka využívání literárních textů ve výuce cizích jazyků: postavení literárního textu ve výuce cizího jazyka, didaktika anglického jazyka a rozvoj řečových dovedností – zejména pak čtení a otázka porozumění čtenému textu, dovednost čtení v mateřském a cizím jazyce. 3. Literární text ve výuce cizího jazyka pro 2. stupeň ZŠ a SŠ: literární text a konkrétní možnosti optimálního zapojení anglicky psané literatury do výuky anglického jazyka s ohledem na cílové zaměření, očekávané výstupy a učivo v dané vzdělávací oblasti a oboru v rámci kurikulárních dokumentů, včetně vybraných ŠVP.
Jakožto završení práce v semináři studenti zpracují anglicky psaný literární text za pomoci recepční teorie pro výuky anglického jazyka na daném stupni školy.