Kurz sleduje tři hlavní linie a předpokládá dobrou znalost fungování zvukového plánu anglického jazyka v segmentální i suprasegmentální rovině. Zaprvé se jedná o představení způsobu zkoumání cizineckého přízvuku (foreign accent) a porozumění jeho vztahu ke srozumitelnosti ústního projevu (intelligibility a comprehensibility). Na metodologické hledisko navazuje druhá linie se zaměřením na popis klíčových faktorů, které vliv na proces osvojování si zvukové stránky cizího jazyka. Jeden z těchto faktorů, explicitní výuka výslovnosti, je podrobně zkoumána ve třetí linii společně s vyhodnocením její účinnosti. Cílem kurzu je poskytnout hlubší vhled do všech tří oblastí a zároveň rozvíjet schopnost aplikovat výzkumná zjištění do výukové praxe v českém vzdělávacím prostředí. K tomu mimo jiné slouží seminární úkol, ve kterém studenti navrhnou, jak by výstupy ze třech studií fonetického charakteru mohly být transformovány a implementovány do výuky anglického jazyka. Hlavní tematické okruhy:
1. proměna pojetí výuky výslovnosti na pozadí historického vývoje výuky cizích jazyků se zaměřením na její současnou roli ve výuce angličtiny jakožto globálního dorozumívacího prostředku
2. důležité faktory v procesu osvojování si zvukového plánu cizího jazyka (věk, role mateřského jazyka); vnímání cizineckého přízvuku
3. mýty spojené s výuou výslovnosti
4. integrace výslovnostního tréninku do výuky anglického jazyka; účinnost výuky výslovnosti