Cílem předmětu je soustředit kompetence nabyté v magisterském stupni – kompetenci oborovou, kompetenci didaktickou (lingvodidaktickou), kompetenci informatickou – a rozvinout je na kvalitativně vyšší úrovni. Studenti získají schopnost pohlížet na každý text zprostředkovaný informačními technologiemi měřítky zmíněných kompetencí a posoudit tak reálný přínos nelineárních elektronických textů pro výukový proces v českém jazyce. Budou umět jak zhodnotit text dodaný (např. z komerční sféry), tak vytvořit text (multimediální text) vlastní. Budou schopni posuzovat texty (výukové objekty) i z hlediska stylů učení, osvojí si dovednost určit využitelnost těchto textů (výukových objektů) pro znevýhodněné žáky.
Pozornost bude věnována i způsobům účinným formám synchronní výuky v elektronickém prostředí.
Okruhy výkladové části:
- Vlastnosti výukového (lineárního i nelineárního) textu
- Edukační (jazykové, didaktické, komunikační) vlastnosti elektronického textu (multimediálního hypertextu)
- Tvorba elektronického výukového hypertextu.
Požadavky ke zkoušce: zpracování nelineárního elektronického multimediálního hypertextu pro výuku českého jazyka; znalost teoretických a metodologických východisek.