Obsahové celky pro hudebněhistorickou část
1. Polemika o možnostech historiografického výzkumu (H. H. Eggebrecht, J. Černý)
2. Metody historického výzkumu (R. Descartes, P. K. Feyerabend, C. Dahlhaus)
3. Výzkum hudební recepce (Eggebrecht, Rösing)
4. Sociologické pojetí dějin hudby (H. W. Heister, M. Walter)
5. Induktivní metoda (K. R. Popper) Obsahové celky pro hudebněteoretickou část
1. Koncept rozvíjející variace (A. Schönber, C. Dahlhaus)
2. Tematická transformace a vícevětost v jednovětosti (A. Heuss, C. Dahlhaus)
3. Hudební próza (A. Schönberg, C. Dahlhaus)
4. Proces variace modelu (K. H. Wörner)
5. Idea organicismu v hudbě
19. století (D. L. Montgomery)
Obsahem předmětu je samostatná práce studentů a skupinová diskuse o hudebně historiografických a hudebněteoretických přístupech. Výběr teoretických konceptů je podmíněn tematickým zacílením kurzu.