Charles Explorer logo
🇬🇧

Motivationa nd autoregulation processes of students

Class at Faculty of Education |
OPDP1Q107B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cílem předmětu je rozšířit kompetence studentů doktorandského studia v oblasti motivace a vzdělávací autoregulace. V kurzu bude tématizována problematika motivace a vzdělávací autoregulace žáků. Analyzována bude žákovská motivace v

časových souvislostech (motivace z krátkodobého i dlouhodobého hlediska) a diagnostické možnosti v oblasti motivace a vzdělávací autoregulace.

Témata:

 Nejpodstatnější motivační teorie

 Vliv motivace na průběh učení a jeho výsledky

 Motivace učební činnosti (struktura žákovské motivace: výkonová motivace, poznávací motivace, sociální motivace, instrumentální motivace, odměny a tresty; flow motivace

 Žákovská sebepercepce motivačních pohnutek k učení; učitelova percepce žákovských motivačních pohnutek

 Motivačně autoregulační strategie

 Vývoj žákovské motivace k učení na ZŠ; rozdíly mezi chlapci a dívkami v učební motivaci

 Motivace a vůle. Volní procesy a jejich diagnostika

 Diagnostika žákovské motivace k učení. Rozvíjení motivace žáků aktualizací vybraných potřeb

 Žákovská nemotivovanost a motivační vlivy převážně snižující školní výkon (druhy a příčiny žákovské nemotivovanosti, nuda ve škole, strach ve škole), copingové strategie zvládání nudy

 Překonávání motivačních krizí ve vztahu ke škole.