Charles Explorer logo
🇬🇧

Strategic Approach to Education and Development of Employees

Class at Faculty of Education |
OPDU1U021A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cílem předmětu je rozvinout strategické a metodické kompetence studentů, zejména jejich způsobilost identifikovat základní přístupy, směry a trendy v oblasti profesního rozvoje a aktivně tak spoluvytvářet vhodné příležitosti pro učení se a rozvoj pracovníků v různých typech pracovních organizací. Uvedeného cíle bude dosaženo prostřednictvím pochopení klíčových charakteristik strategického přístupu ke vzdělávání a rozvoji pracovníků v teorii a inspirativní praxi. Studenti budou rovněž schopni popsat klíčové postupy a fáze integrace procesu vzdělávání a rozvoje pracovníků s řídicími a personálními procesy a tvůrčím způsobem aplikovat získané poznatky v praxi. Prostřednictvím studia odborných pramenů a dalších zdrojů, včetně zahraniční studie určené k recenzi, studenti rovněž prokážou schopnosti kritického myšlení, především schopnost vyhodnotit informace, porovnat je s dříve získanými vědomostmi a praktickými zkušenostmi, argumentovat a formulovat závěry.

Obsah – témata: 1 Základní charakteristiky strategického přístupu ke vzdělávání a rozvoji pracovníků – aplikace systémového a systematického hlediska v procesech individualizace a optimalizace rozvoje potenciálu pracovníků 2 Koncepce a typy strategií vzdělávání a rozvoje pracovníků 3 Určení vztahu mezi strategií a strategickými cíli organizace, koncepcí a prioritami vzdělávání a rozvoje pracovníků 4 Integrace strategicky pojatého procesu vzdělávání a rozvoje pracovníků do řídicích procesů organizace a vedení týmů – vertikální integrace 5 Postup zpracování a osy strategie vzdělávání a rozvoje pracovníků 6 Klíčové modely strategického řízení a vedení lidí v organizacích ve vztahu k rozvojovým procesům v organizaci – teoretická východiska a možnosti rozvoje inspirativní praxe 7 Integrace strategicky pojatého procesu vzdělávání a rozvoje pracovníků s dalšími klíčovými personálními procesy – horizontální integrace 8 Základní fáze a dílčí etapy cyklu vzdělávání a rozvoje pracovníků – používané postupy a metody 9 Vytváření individuálních plánů rozvoje, usměrňování možnosti profesního a kariérního rozvoje pracovníků – interní mobilita a optimalizace rozvoje lidského kapitálu organizace 10 Určující trendy v oblasti vzdělávání a rozvoje pracovníků a možnosti jejich aplikace v praxi (zahrnuje i prezentaci a obhajobu vypracované recenze zahraniční studie, včetně prokazatelné vazby prezentovaného tématu na celkový obsah předmětu a na reflexi inspirativní praxe)