Cílem předmětu je vysoká úroveň orientace v přístupech moderního managementu v širším i užším kontextu v oblasti managementu vzdělávacích organizací a jejich uplatňování v rámci řízení v souladu s nároky na vysoce výkonnou organizaci s požadovanou mírou samostatnosti, schopnosti kritického myšlení i uplatnění inovačního potenciálu. Předmět se zabývá moderním pojetím managementu vzdělávání s uplatněním interdisciplinárních souvislostí a přístupů, akcentuje kontext znalostní ekonomiky, učící se společnosti a učící se organizace v prostředí dynamických změn a specifických cílových skupin. Studenti si upevní a rozšíří profesní postoje k moderním principům řízení, získají vysoce pokročilé a specializované dovednosti a techniky k inovativním řešením problematiky dané oblasti. Obsah – témata:
1. Východiska strategického řízení vzdělávacích organizací na národní a mezinárodní úrovni, interdisciplinární souvislosti, analýza a komparace strategických dokumentů, identifikování klíčových oblastí pro uplatnění přístupů moderního managementu na úrovni vzdělávací organizace
2. Metodické aspekty managementu – manažerské metody a manažerské nástroje a možnosti jejich uplatnění v prostředí vzdělávacích organizací v rámci specifik trhu vzdělávání
3. Charakteristiky vysoce výkonné organizace v souladu s požadavky na management kvality
4. Inovační potenciál v rámci uplatňování moderního managementu vzdělávacích organizací z hlediska dosažení udržitelného úspěchu organizace
5. Potenciál procesního řízení v oblasti managementu vzdělávacích organizací jako předpoklad trvalého zlepšování v souladu s managementem kvality
6. Marketing management a jeho úloha v podpoře naplňování strategických cílů vzdělávací organizace
7. Analýza přístupů k úspěšnému řízení změn včetně hodnocení dopadů do řízení
8. Analýza výsledků studií, výzkumů a dalších zdrojů z oblasti moderních přístupů managementu vzdělávání, možnosti využití v rámci zlepšování řízení a dosahování excelence organizace