Charles Explorer logo
🇬🇧

Czech as a Second Language

Class at Faculty of Education |
OPMN0C173A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1.       Didaktika češtiny jako jazyka druhého a cizího jako vědní disciplína. Legislativa spojená s pobytem a vzděláváním cizinců v ČR, školské dokumenty.

2.       Jazyková typologie, základní charakteristika češtiny, bilingvismus.

3.       Společný evropský referenční rámec pro jazyky, popisy češtiny.

4.       Jazyk cizí a jazyk druhý – shody a rozdíly v jejich funkci a zprostředkování.

5.       Metody jazykového vyučování, specifikum cvičení a jeho zadání pro žáka cizince.

6.       Nejčastější chyby v češtině u cizinců v závislosti na jejich mateřském jazyce.

7.       Didaktické řešení obsahu učiva češtiny pro žáky s odlišným mateřským jazykem. Gramatika češtiny pro cizince.

8.       Učebnice a učební materiály pro výuku češtiny pro cizince.

9.       Řečové dovednosti žáků s odlišným mateřským jazykem, komunikační úspěšnost a jazyková správnost.

10.   Zprostředkování českého společenského a kulturního kontextu žákům.

11.   Metody a formy práce v hodinách češtiny v jazykově nehomogenní třídě. Diagnostika jazykových pokroků žáků a hodnocení jejich vzdělávacích výsledků.

Annotation

The subject presents basic course of Czech language as a second language. The aim is to equip the teacher-to-be with theoretical base and entrance abilities for the work with pupils with different native language at Czech schools. Bilingualism and its influence on child´s development.

Typology of languages. Sociocultural frame of the child in confrontation with the Czech environment.