1. Mediální výchova jako jedna z modernizačních tendencí ve výuce; mediální gramotnost a její složky; aktivní přístup k médiím.
2. Vyhledávání informací v médiích; manipulace v médiích, její rozpoznávání a obrana proti ní.
3. Druhy médií a mediální instituce; funkce médií.
4. Aktivity zaměřené na výběr, analýzu a tvorbu mediálních textů; projekty ve výuce mediální výchovy.
5. Persvazivní prostředky reklamy, tvorba reklamních komunikátů.
6. Různé druhy zpravodajství, zpravodajské hodnoty, infotainment, objektivita.
7. Časopisy pro mládež, tvorba školního časopisu.
8. Verbální a neverbální násilí v médiích.
9. Jazyk elektronické komunikace, bezpečná komunikace na internetu.
10. Etika v médiích, etické kodexy, předsudky v médiích.
11. Práce s mediálními produkty v hodinách českého jazyka zejména na
1. stupni ZŠ. AI, Chat GPT ve výuce na
1. st. ZŠ.
12. Zpracování mediální výchovy v učebnicích českého jazyka pro základní školy.
Volitelný předmět určený pro studenty Učitelství na 1. stupni ZŠ. Předmět systemizuje poznatky z oblasti komunikace s médii, zaměřuje se na mediální gramotnost jako důležitou součást gramotnosti obecně.
Směřuje ke kritickému myšlení a poučenému výběru informací z médií, bezpečnému chování při mediální komunikaci, výběru kvalitní mediální zábavy.