1. Unité 1 Sociokulturní témata: vztahy mezi přáteli, partnery a vztahy v oblasti profesní Komunikační cíle: požádat o informace a rady prostřednictvím emailu, charakteristika lidí a jejich chování Jazykové cíle: gramatika – jednoduchá vztažná zájmena fonetika – intonace: rada, chvála, rozkaz slovní zásoba – osobnostní rysy, oblečení
2. Unité 2 Sociokulturní témata: vztahy mezi přáteli, partnery a vztahy v oblasti profesní Komunikační cíle: vychválit, doporučit, navrhnout, vytknout něco/někomu/někoho Jazykové cíle: gramatika – infinitiv nebo sunjonctif fonetika – intonace: výtka, návrh slovní zásoba – pocity, profesní kvality
3. Unité 3 Sociokulturní témata: typy spotřebitelů a spotřebitelské zvyky Komunikační cíle: mluvit o konzumaci, charakterizovat předmět nebo službu Jazykové cíle: gramatika – vztažná zájmena složená, souslednost časová fonetika – rytmus a intonace, interpretace skeče slovní zásoba – nakupování a konzumace
4. Unité 4 Sociokulturní témata: vzdělávání Komunikační cíle: mluvit o svém vzdělání a nástrojích (prostředcích) vzdělávání Jazykové cíle: gramatika – imperfektum, passé composé, plus-que-parfait, shoda s příčestím minulým fonetika – fonetické hry slovní zásoba – slovní zásoba z oblasti vzdělávání
5. Unité 5 Sociokulturní témata: zpracování informací Komunikační cíle: porozumět nadpisům novinových článků, porozumět informativnímu článku Jazykové cíle: gramatika – pasivum, vyjádření příčiny a následku fonetika – vyprávění a intonace, vyprávění o neobvyklé události slovní zásoba – slovní zásoba z oblasti psaného tisku
6. Unité 6 Sociokulturní témata: solidarita Komunikační cíle: obhájit/vyvrátit názor Jazykové cíle: gramatika – příčestí přítomné a gérondif fonetika – intonace: slogan slovní zásoba – výrazy spojené s žádostí o upřesnění informace, povzbuzení
The course Foreign Language - French IV is part of a continuous and interrelated set of courses Foreign Language - French I-V for the 1st to 3rd year of French language studies for the 1st level of primary school. Its aim is the gradual training and development of the student's linguistic and communicative skills leading to the achievement of the B1 level of language competence according to SERRJ (2018).
The emphasis is placed on the training of understanding of spoken and written French, creative elaboration and mastery of selected conversational topics and further expansion of conversational areas. Attention is also paid to correct pronunciation, natural diction and sentence melody.
The course also focuses on mastering the basics of French grammar.