Charles Explorer logo
🇬🇧

Singing I: singing, intonation and conductor skills

Class at Faculty of Education |
OPMN0H282B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsah předmětu: a – pěvecká technika, b – intonační dovednosti, c – dirigentské dovednosti. 1a) Osvojování základů pěvecké techniky. Pěvecký postoj, sed. 1b) Durové stupnice, stupňovité postupy, solmizační slabiky 1c) Dirigování a jeho význam. Dirigentský postoj. Přípravné gesto a nástup. 2a) Žeberně brániční dýchání. Dechová opora. Navození klidného, přiměřeného, prohloubeného dechu. 2b) Mollové stupnice, stupňovité postupy, solmizační slabiky 2c) Taktovací schémata ve 2/4 a 3/4 taktu. 3a) Dechová cvičení. 3b) Durový tónický kvintakord a jeho melodické obměny, rozšířený durový kvintakord 3c) Závěrová gesta ve 2/4 a 3/4 taktu. 4a) Druhy hlasových začátků. Navození správného hlasového začátku. 4b) Volný nástup I., III. a V. stupně tónického durového kvintakordu 4c) Taktovací schémata ve 4/4 taktu. 5a) Hlavová a hrudní rezonance. Odstraňování chybného nadužívání hrudní rezonance. 5b) Kombinace stupňovitých postupů a durového kvintakordu 5c) Závěrová gesta ve 4/4 taktu. 6a) Druhy pěveckých hlasů. 6b) Mollový kvintakord a jeho obměny, rozšířený mollový kvintakord 6c) Taktovací schémata v legatu a staccatu. 7a) Charakteristika a výslovnost samohlásek. 7b) Volný nástup I, III. a V. stupně tónického mollového kvintakordu. 7c) Taktovací schémata v různých dynamikách. 8a) Charakteristika a výslovnost souhlásek. 8b) Kombinace stupňovitých postupů a mollového kvintakordu 8c) Dělená gesta. 9a) Rozšiřování hlasového rozsahu 9b) Terciové postupy v dur 9c) Zavírání na poloviční hodnoty a poloviční zdvih. 10a) Cvičení na artikulaci. 10b) Terciové postupy v moll 10c) Taktování nadhodnot. 11a) Principy rozezpívání a zásady hlasové hygieny 11b) Opěrné písně 11c) Aplikace získaných teoretických poznatků na vybraných písních.   22 hodin přímé výuky, 11 hod. přípravy na seminář, 22 hodin přípravy k zápočtu.

.

Annotation

The course develops basic intonation and conducting skills of students. It forms the basics of students' speaking and singing techniques and develops their basic intonation and conducting skills.

All components of the course are integrated with study material, which consists primarily of Czech, Moravian and Slovak folk songs.