Charles Explorer logo
🇬🇧

Literary Education and Reading

Class at Faculty of Education |
OPMN0L153A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Témata přednášek

1. Cíle literární výchovy, rozvoj čtenářství v současném světě

2. Plánování od cílů, třífázový model učení EUR

3. Nosné myšlenky, didaktický potenciál textu

4. Čtenářské stragie, podpora porozumění textu, integrativní pojetí čtenářské gramotnosti a literární výchovy

5. Motivace žáků k četbě; Tvorba, tvořivost a zážitek v literární výchově

6. Čtenářské kontinuum Témata seminářů

1. Plánování výuky od cílů v praxi

2. Čtenářské kostky (uplatňování třífázového modelu EUR); metody práce s knihou na

1. stupni ZŠ

3. Tvorba, tvořivost a zážitek v literární výchově: propojování čtení a psaní

4. Čtenářské dílny, záznamy o četbě

5. Učebnice, pracovní listy a čítanky

6. Emoce v literatuře pro děti

Annotation

The aim of the course is to lead students to the development of reading in primary school.

Students will master the procedures of planning the preparation of teaching backwards (from the goals), determine the evidence of learning, evaluation criteria, choose appropriate methods, organizational forms and reflection with respect to the set goal. They consolidate their knowledge and skills to achieve coherence in the care of the development of reading and apply the already acquired knowledge about the main idea and didactic potential of the text.