Při přednáškách se budou probírat tato témata: Řady a posloupnosti, Násobení - historický aspekt - duplicírka, egyptské násobení, násobení s římskými čísly, násobilkové obdélníky, rovnice, Sčtíání a odčítání - Autobus, Algebrogramy, Vývojové diagramy, Slovní úlohy.
Cílem je rozvoj schopností studenta - řešit lineární rovnice o jedné i více neznámých, - užít neznámé pro popisy vztahů a dosazování do rovnice jako metoda pochopení podstaty a řešení rovnic žáky mladšího školního věku, - chápání změn, popisů procesů (variace modelů) - chápání pravidelností, experimentování s objekty a konstrukce analogických modelů, popisy změn slovem, sérií obrázků a zachycení podstaty změn posloupností vztahů, užití proměnné k popisu situací.
Students will learn several arithemtical environments, which are important for understanding of arithmetical concepts with respect to their need as primary school teachers.
Positive learning climate of the lessons will be stressed. Missconceptions and mechanical knowledge, which could cause an epistemological obstacle will be reeducated.
Deep understanding and meaningful formulations of ideas and problems will be stressed. Use of solving strategies, which are important for the development of pupils thinking, like creating of models, experimenting, ..., will be discussed.