Charles Explorer logo
🇬🇧

Mathematics education and teaching practice III

Class at Faculty of Education |
OPMN0M165A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsah kurzu:

Klíčová slova a úlohy k níže uvedeným tématům budou průběžně vyhledávány v RVP ZV a v různých učebnicových řadách matematiky pro 1. stupeň ZŠ. 1. týden výuky: 2D míra: Zpracování pojmu obvod a obsah trojúhelníku, vyvození obsahu lichoběžníku – zejména stříháním a manipulacemi 2. týden výuky: 3D míra a rozvoj prostorové představivosti 3. týden výuky: Geometrické konstrukce 4. týden výuky: Relace: kolmost, rovnoběžnost. Úhly 5. týden výuky: Číslo jako veličina, převody jednotek 6. týden výuky: Kombinatorika 7. týden výuky: Rovnice a jejich propedeutika 8. týden výuky: Závislosti, funkční myšlení 9. týden výuky: Pravděpodobnost 10. týden výuky: Práce s daty: tabulka jako nástroj pro evidenci. Práce s grafy. Třídění, klasifikace, hierarchizace, schématizace 11. týden výuky: Finanční gramotnost 12. týden výuky: Matematická gramotnost

Každý z uvedených tématických celků bude úzce propojen s existujícími pedagogickými zkušenostmi studentů (předmět Asistentská praxe k oborovým didaktikám), které mají zaznamenány ve svých portfoliích.

Materiály k obsahu kurzu jsou dostupné a budou postupně doplňovány v LMS Moodle.  

Annotation

The Didactics of Mathematics with Practice III course is a continuation of the Didactics of Mathematics II course and is aimed at a deeper understanding of the content of the mathematics subject (curriculum, how to build concepts, processes and relationships of mathematics in the 1st grade of elementary school) and the cognitive and metacognitive processes of pupils when solving mathematical problems (e.g. finding out the causes of pupils´ mistakes and their re-education). It is assumed that knowledge and experience from the study of pedagogical and psychological disciplines, mathematics and its didactics and practice will be connected.

The subject is subsidized with a range of 0/3 hours, of which 0/1 is continuous practice, 0/2 didactic seminar. The practice takes place with teachers of the 1st grade.

Primary schools and schools that are contractually secured by Department of Matheamtics and Mathematics Education.