Smyslem je, aby student tyto dovednosti získal nejen v konkrétních oborových didaktikách, ale aby je dokázal integrovat napříč školní výukou. Student v průběhu asistentské praxe vykonává různé činnosti, od hospitací, přes činnost asistenta učitele až po ověření si konkrétních didaktických postupů ve vlastních vyučovacích pokusech.
V průběhu asistentské praxe studenti plní také úkoly zadané v kurzech jednotlivých oborových didaktik, které jsou korekvizitami Asistentské praxe I. Student si pro realizaci kurzu volí „vlastní“ školu a její 1. st.
ZŠ a učitele, u kterého asistentskou praxi bude vykonávat. Každá aktivita studenta je studentem sebereflektována a učitelem na závěr denní výuky reflektována.
O celém průběhu a organizaci praxe si student vede záznamy formou reflektivního deníku.
Kurz Asistentská praxe k oborovým didaktikám II je kurzem, ve kterém student prohlubuje své pedagogicko-psychologické a oborově didaktické praktické zkušenosti z didaktik, které studuje.