Charles Explorer logo
🇨🇿

Inkluzivní primární pedagogika

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPMN0N163A

Sylabus

V rámci problematiky vzdělávání nadaných žáků jsou obsahem kurzu témata: 1.       Teorie nadání, základní pojmy, nadaní v legislativě a kurikulárních dokumentech. 2.       Charakteristiky nadaných žáků a jejich výchovně vzdělávací potřeby a možné problémy. Mýty o nadaných. Pedagogická diagnostika. 3.       Cíle podpory nadaných.  Podpůrná opatření pro nadané žáky. Akcelerace a obohacování jako základní strategie vzdělávání nadaných, jejich formy, výhody a rizika. Spolupráce s rodinou, PPP a podpůrnými organizacemi při péči a nadané žáky. 4.       Metody, formy práce a hodnocení vhodné pro nadané žáky. Nadný žák v kolektivu třídy. Didaktické materiály pro nadané žáky. 

V rámci problematiky vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem jsou obsahem kurzu témata: 1.       Úvod do problematiky migrace 2.    Vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na českých školách 3.    Legislativní rámec vzdělávání dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem v českých školách 4.    Principy práce s žáky s odlišným mateřským jazykem 5.    Podpora začleňování žáka s odlišným mateřským jazykem 6.    Výuka češtiny jako druhého jazyka 7.    Tvorba individuálního vzdělávacího plánu či vyrovnávacího plánu a hodnocení žáků s odlišným mateřským jazykem

V rámci problematiky vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním jsou obsahem témata: 1.     Žák se sociálním znevýhodněním ve školní třídě 2.     Podpora žáka se sociálním znevýhodněním ve školní třídě

Anotace

Předmět připravuje studentky a studenty na práci v inkluzivní třídě primární školy, a to zejména na práci s žáky s odlišným mateřským jazykem, žáky mimořádně rozumově nadanými a žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí. Dále rozvíjí obecně didaktické kompetence studentů individualizovat a diferencovat výuku tak, aby dokázali vytvářet bezpečné, motivující a podpůrné prostředí pro učení všech žáků ve třídě a umožnili jim tak maximálně využít svůj potenciál.