V rámci problematiky vzdělávání nadaných žáků jsou obsahem kurzu témata: 1. Teorie nadání, základní pojmy, nadaní v legislativě a kurikulárních dokumentech. 2. Charakteristiky nadaných žáků a jejich výchovně vzdělávací potřeby a možné problémy. Mýty o nadaných. Pedagogická diagnostika. 3. Cíle podpory nadaných. Podpůrná opatření pro nadané žáky. Akcelerace a obohacování jako základní strategie vzdělávání nadaných, jejich formy, výhody a rizika. Spolupráce s rodinou, PPP a podpůrnými organizacemi při péči a nadané žáky. 4. Metody, formy práce a hodnocení vhodné pro nadané žáky. Nadný žák v kolektivu třídy. Didaktické materiály pro nadané žáky.
V rámci problematiky vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem jsou obsahem kurzu témata: 1. Úvod do problematiky migrace 2. Vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na českých školách 3. Legislativní rámec vzdělávání dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem v českých školách 4. Principy práce s žáky s odlišným mateřským jazykem 5. Podpora začleňování žáka s odlišným mateřským jazykem 6. Výuka češtiny jako druhého jazyka 7. Tvorba individuálního vzdělávacího plánu či vyrovnávacího plánu a hodnocení žáků s odlišným mateřským jazykem
V rámci problematiky vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním jsou obsahem témata: 1. Žák se sociálním znevýhodněním ve školní třídě 2. Podpora žáka se sociálním znevýhodněním ve školní třídě
Předmět připravuje studentky a studenty na práci v inkluzivní třídě primární školy, a to zejména na práci s žáky s odlišným mateřským jazykem, žáky mimořádně rozumově nadanými a žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí. Dále rozvíjí obecně didaktické kompetence studentů individualizovat a diferencovat výuku tak, aby dokázali vytvářet bezpečné, motivující a podpůrné prostředí pro učení všech žáků ve třídě a umožnili jim tak maximálně využít svůj potenciál.