Hlavní témata přednášek a seminářů: 1. Globální vzdělávání jako cesta ke společenské transformaci; 2.
Diskuzní metody a techniky při práci s globálními tématy – filosofie pro děti, práce s pobídkami v diskuzi aj.; 3. Nebezpečí jediného příběhu ve vzdělávání žáků 1. stupně; 4.
Metodika práce s dokumentárním filmem ve výuce (interaktivní práce s filmem ve spolupráci s programem Jeden svět na školách); 5. Práce s emocemi žáků při výuce kontroverzních témat; 6.
Nenásilná komunikace jako cesta k lepší spolupráci a rozvoji; 7. Současné vzdělávací modely a konstrukty (globální občanství, globální kompetence, interkulturní kompetence aj.) jako nástroje pro (sebe)hodnocení studentů a učitelů a evaluaci dopadu výuky.
Prezenční výuka (přednášky i semináře) bude věnována vybraným celosvětovým trendům a naléhavým tématům (např. globálnímu rozvojovému vzdělávání a vzdělávání pro udržitelný rozvoj, zavádění formativního hodnocení, výchově k občanství). Studenti se seznámí s aktuálními vzdělávacími koncepty (např. globální občanství, globální kompetence), výukovými strategiemi a metodami (např. nenásilná komunikace, filosofie pro děti) a aktuálními globálními tématy (např. migrace, bezpečí a konflikty, práce s emocemi žáků na 1. stupni ZŠ).
Studenti ve spolupráci s programem Jeden svět na školách (organizace Člověk v tísni) shlédnou dokumentární filmy na aktuální témata a získají metodickou podporu pro práci s nimi (portál jsns.cz). Studenti v rámci domácí přípravy na semináře i v samotných seminářích vyhledávají a pracují s aktuálními zdroji dat, diskutují o výzvách, na které musí vzdělávání reagovat, vymýšlejí strategie a postupy, jak na tyto změny reagovat ve škole a školní třídě.
Obsah předmětu se bude inovovat podle aktuálních společenských změn.