Organizace a průběhu praxe:
Studenti se účastní praxe ve dvojicích pod vedením fakultních učitelů a oborových didaktiků, kteří praxi obsahově řídí.
V rámci souvislé praxe studenti průběžně společně s fakultním učitelem a učitelem VŠ reflektují odučené hodiny a plánují další výuku. Reflexe je také věnována situacím, které studenti zažívají během souvislé pedagogické praxe II. V centru pozornosti jsou zejména strategie řešení kázně a řízení třídy, práce s pravidly atd. Konzultovány jsou též případové studie žáků se specifickými poruchami učení a chování, žáků nadaných a žáků ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí.
Význam praxe v rámci SP:
Praxe má klíčový význam pro ověření učitelské způsobilosti, utváření schopnosti reflexe vlastní učitelské činnosti. Napomáhá získat sebevědomí, sebedůvěru, sebejistotu, ale i schopnost kriticky posuzovat výkon vlastní i ostatních.
Předmět směřuje svým zaměřením na rozvoj učitelských kompetencí v celém rozsahu a získávání zkušeností s výukou v kontextu fungování třídy a školy. Ověřuje úroveň učitelské způsobilosti v závěru studia.